סקר: אין הכרעה; רק איחוד במפלגות הקטנות יציל אותן מאחוז החסימה

איתי גדסי No Comments on סקר: אין הכרעה; רק איחוד במפלגות הקטנות יציל אותן מאחוז החסימה

הליכוד יורד במספר המנדטים מול עלייה של כחול לבן | המפלגות הקטנות בימין ובשמאל סביב אחוז החסימה | יהדות התורה שומרת על כוחה ומנגד ש"ס עם ירידה של שני מנדטים | איחוד מלא בימין יעניק למפלגה 11 מנדטים

הפלונטר הפוליטי לא מסתיים צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סקר בחירות: הליכוד יורדת במספר המנדטים מול כחול לבן שעולה במנדט. ישראל בסטטוס קוו פוליטי – עם או בלי איחודים. גם בימין וגם בשמאל מפלגות נושקות לאחוז החסימה, וחבירות עשויות להיות חבל הצלה עבורן. הצעת עמיר פרץ לאיחוד כולל בגוש השמאל מחלישה דווקא את המחנה שלו. ובסוגיית מועד דיון בבקשת החסינות: הציבור חצוי. את הסקר ערך "ישראל היום" בשיתוף "מאגר המוחות".

לשאלה: אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה?

כחול לבן: 34. הליכוד: 30. הרשימה המשותפת: 15. יהדות התורה: 8. ש"ס: 7. ישראל ביתנו: 7. הבית היהודי ועוצמה יהודית: 5. העבודה וגשר: 5. המחנה הדמוקרטי: 5. הימין החדש: 4.

לא עברו את אחוז החסימה: האיחוד הלאומי: 1%. המפלגה הירוקה: 0.2%

חלוקת הגושים: גוש הימין-חרדים: 54. גוש המרכז- שמאל: 44. הרשימה משותפת: 15. ישראל ביתנו: 7

הסקר בחן אפשרות של איחוד מלא בימין, כלומר רשימה אחת הכוללת את הבית היהודי, האיחוד הלאומי, הימין החדש ועוצמה יהודית. מהסקר עולה כי במקרה כזה תרד הליכוד ל־29 מנדטים – בעוד המפלגה המאוחדת תקבל 11 מנדטים.

לעומת זאת, אם האיחוד בימין יהיה חלקי – כלומר, בנט והימין החדש במפלגה נפרדת ואילו הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ברשימה נפרדת – הימין החדש יזכה ב־5 מנדטים, ואילו המפלגה שנוטה לכיוון החרד"לי, תקבל, על פי הסקר, 8 מנדטים.

הסקר גם בדק תרחיש של איחוד בשמאל, כאשר העבודה־גשר תתמודד במשותף עם מרצ. מהסקר עולה כי מפלגה מאוחדת כזאת תגיע ל־11 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי 65% מכלל הציבור מתנגדים לבקשת החסינות של נתניהו, לעומת 35% התומכים במהלך. עם זאת, לגבי השאלה איזו כנסת אמורה לדון בבקשת החסינות, הנוכחית או הבאה, הציבור חצוי: 38% אמרו שהכנסת הנוכחית צריכה לדון בעניין, 37% אמרו שהכנסת הבאה ו־25% השיבו כי הם אינם יודעים.



0 תגובות